Якщо
виявив незаконну перереєстрацію нерухомості або бізнесу, незаконне припинення
або скасування права власності:
1.
Звертайся до правоохоронних органів.
2.
Напиши скаргу до комісії Міністерства юстиції з питань розгляду скарг у сфері
державної реєстрації (далі – Комісія).
ЗАПАМ’ЯТАЙ:
ТИ МАЄШ ПРАВО захистити свій бізнес і своє майно!
Як звернутися до Комісії?
Раніше
була єдина можливість повернути незаконно перереєстровані майно або бізнес –
звернутися до суду. Процес міг затягнутися на роки, а предмет спору не завжди
повертався до законного власника.
Нині
існує альтернативний спосіб повернення незаконно відчуженого майна та бізнесу –
звернутися до Комісії Мін’юсту.
Міністерство юстиції України
розглядає скарги на:
•
Рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав (крім випадків,
коли таке право набуто на підставі рішення суду, а також коли щодо нерухомого
майна наявний судовий спір);
•
На проведені державним реєстратором реєстраційні дії у Єдиному державному
реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань
(крім випадків, якщо такі реєстраційні дії проведено на підставі рішення суду);
•
На рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції
України.
Як оформити скаргу до Комісї?
1.
Подати скаргу до Комісії Мін’юсту у встановлений законом строк (60 днів з
моменту прийняття рішення, яке оскаржується або з дня, коли особа дізналася чи
могла дізнатися про порушення її прав);
2.
Вказати повне найменування (ім’я), місце проживання чи перебування (для
фізичних осіб) або місцезнаходження (для юридичних осіб), найменування (ім’я)
представника, якщо скарга подається представником;
3.
Вказати реквізити рішення державного реєстратора, яке оскаржується;
4.
Зазначити зміст оскаржуваного рішення, дій чи бездіяльності та норми
законодавства, які порушено, на думку скаржника;
5.
Викласти обставини, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги;
6.
Вказати відомості про наявність чи відсутність судового спору з порушеного у
скарзі питання, який може мати наслідком скасування оскаржуваного рішення
державного реєстратора та/або внесення відомостей до відповідних реєстрів;
7.
Перевірити наявність підпису скаржника або його представника із зазначенням
дати складання скарги. У разі подання скарги представником, додати довіреність
на представництво інтересів;
8.
Додати до матеріалів скарги засвідчені в установленому порядку копії
документів, що підтверджують факт порушення прав скаржника внаслідок прийняття
рішення про державну реєстрацію (за наявності).
ВАЖЛИВО:
Юридично грамотно оформити скаргу, яка подається на розгляд до Комісії. Комісія
не зможе розглянути скаргу, якщо її подано з порушенням хоча б однієї з вимог.
Чи є випадки, коли у задоволенні
скарги може бути відмовлено?
Міністерство
юстиції України відмовляє у задоволенні скарги, якщо:
1.
Скарга оформлена без дотримання вимог до її оформлення, визначених законами;;
2.
На момент прийняття рішення за результатом розгляду скарги відбулася державна
реєстрація цього права за іншою особою, ніж зазначена у рішенні, що
оскаржується на момент прийняття рішення про задоволення скарги шляхом
скасування реєстраційної дії щодо державної реєстрації новоствореної юридичної
особи, іншої організації, державної реєстрації фізичної особи-підприємця,
припинення юридичної особи, іншої організації, припинення підприємницької
діяльності фізичної особи-підприємця або шляхом проведення реєстраційної дії в
Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та
громадських формувань проведено наступну реєстраційну дію щодо відповідної
особи;
3.
Наявна інформація про судове рішення або ухвалу про відмову позивача від позову
з того самого предмета спору, про визнання позову відповідачем або затвердження
мирової угоди сторін;
4.
Наявна інформація про судове провадження у зв’язку зі спором між тими самими
сторонами, з того самого предмета і підстав;
5.
Є рішення цього органу з того самого питання;
6.
В органі розглядається скарга з цього питання від того самого скаржника;
7.
Скарга подана особою, яка не має на це повноважень;
8.
Закінчився встановлений законом строк подачі скарги;
9.
Розгляд питань, порушених у скарзі, не належить до компетенції органу;
10.
Державним реєстратором, територіальним органом Міністерства юстиції України
прийнято таке рішення відповідно до законодавства.
Коли скаргу розглянуть?
Максимальний
строк розгляду скарги – 45 днів.
За
результатами розгляду скарги Комісія готує висновок, на підставі якого
Міністерство юстиції приймає рішення у формі наказу.
Рішення
надсилається скаржнику протягом трьох робочих днів з дня його прийняття.
Чи можна оскаржити рішення комісії?
Якщо
ти не згоден з рішенням Міністерства юстиції України, можеш звернутися до суду.
Мін’юст не є останньою інстанцією у вирішенні питання захисту порушених прав у
сфері державної реєстрації нерухомого майна або бізнесу.
Де отримати консультацію?
(044)
233 65 36
Діловод
відділів забезпечення діяльності комісії з питань розгляду скарг у сфері
державної реєстрації прав та з питань розгляду скарг у сфері державної
реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
(044)
233 65 19
Відділ
забезпечення діяльності комісії з питань розгляду скарг у сфері державної
реєстрації прав.
(044)
233 65 22
Відділ
забезпечення діяльності комісії з питань розгляду скарг у сфері державної
реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Більш
детальна інформація (засідання та склад Комісії, нормативно-правова база тощо)
на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України за посиланням
https://minjust.gov.ua/ddr/services/commission_civil_register
ИСТОЧНИК:
pravo.minjust.gov.ua/
Отправить комментарий